wtorek, 7 stycznia 2014

Tureckie księżyce czyli pieczenie z Kucharnią

Jakiś czas temu Anna Maria z bloga Kucharnia zaproponowała pieczenie weekendowe z jednego z jej przepisów.

Wybrała Tureckie Księżyce.



Wybór cudowny.
Smak dzieciństwa.
Zapach przywołujący wspomnienia o kuchence z fajerkami, letnim deszczu na wsi i ciepłych spracowanych dłoniach babci.

Głęboki smak kakao i zapach rumu.

Zdecydowanie polecam:)



TURECKIE KSIĘŻYCE (przepis za Kucharnią TUTAJ )

składniki:

15 dag masła
15 dag cukru pudru
5 żółtek
5 białek
5 dag gorzkiego kakao
7 dag mąki
10dag mielonych orzechów
szczypta soli

LUKIER
20 dag cukru pudru
kieliszek rumu

przygotowanie:

1.Masło utrzeć z cukrem pudrem na puch.

2.Dodawać po jednym żółtku nadal ucierając a następnie kakao, mąkę i mielone orzechy.

3.Białka ubić na sztywną pianę z solą i wymieszać ją z masą kakaową.

4. Wyłożyć ciasto na blaszkę do pieczenia ( 25x38 cm)

5.Piec ok.15-20 minut w  temp.180 stopni.

6.Utrzeć cukier puder z rumem na lukier.

7. Gorące ciasto skropić  dodatkowo rumem i jeszcze ciepłe polać lukrem.

8.Gdy lukier zacznie zastygać przy pomocy foremki wycinać półksiężyce.

Ja dodatkowo  zrobiłam trochę więcej gęstszego lukru i kiedy pierwsza warstwa zastygła ozdobiłam półksiężyce wzorkami.

Są pyszne i bardzo się cieszę że miałam możliwość wzięcia udziału w całej zabawie :)

10 komentarzy:

  1. Wyglądają super! A jak ładnie polukrowane! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie wyszły :)
    Ciekawe jak smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję i pozdrawiam ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie Ci wyszły. Faktycznie - jadłam kiedyś coś takiego, jak byłam małą. Chyba spróbuję tę podróż w czasie.
    pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. ale jakie mają śliczne wzorki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. matkooo, co to jest?? nie znam!!! naprawdę, ależ mnie zaciekawiłaś;D

    OdpowiedzUsuń

  7. Wspaniały zapach świąt pukających do drzwi, koniecznie zróbcie sobie takie łakocie. CIEPLUTKO POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!