niedziela, 26 stycznia 2014

Kocie Wesele

Już nieraz pisałam że uwielbiam kasze i uważam że w zimę ( w naszym klimacie) są nieodzownym składnikiem diety.
Jeżeli do kaszy dodamy jeszcze warzywa strączkowe powstanie pełnowartościowy, zdrowy posiłek który dostarczy nam wielu pożądanych składników(w tym zestawu aminokwasów) i rozgrzeje nas od środka dając uczucie sytości na długo.

Kombinując i tworząc różne zestawienia na pewno trafimy na takie które będzie nam smakowało.

A dzisiaj przedstawiam wam:

KOCIE WESELE ( Kocici svarba)
Jest to czeska potrawa ludowa tradycyjnie podawana na Wigilię.
Svarba jest gwarowym określeniem wesela i w kuchni czeskiej określano w ten sposób potrawy łączące kasze z innymi surowcami( zwykle potrawy jednogarnkowe).



Składniki:

300g grochu
200g pęczaku
2 łyżki masła roślinnego lub zwykłego
3 ząbki czosnku
mielony czarny pieprz
majeranek(sporo)
sól
2 łyżki smalcu wegetariańskiego
cebula
pół pęczka natki (moja osobista wariacja)



Przygotowanie:

1. Groch moczymy i gotujemy do miękkości uważając żeby go nie rozgotować.

2.Pęczak płuczemy i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Odcedzamy.

3.Groch mieszamy z pęczakiem, dodajemy zmiażdżone ząbki czosnku, majeranek, sól i pieprz. Mieszamy.

4.Cebulę kroimy w kostkę i  rumienimy na  smalcu.

5. Mieszamy z pozostałymi składnikami.

Tradycyjnie kocie wesele podaje się z surówką z kapusty kiszonej i chlebem, ja jednak zdecydowałam się wzbogacić je w posiekaną natkę pietruszki która też zawiera sporo witaminy C i żelaza a ponadto dodaje całości koloru.



Smacznego!!!:)

2 komentarze:

  1. Zapowiada się ciekawie. Fajnie wygląda i nazwę ma świetną. :)
    Weszłam do Ciebie i myślałam, że zobaczę jakieś koty. no nie do zjedzenia tylko po prostu kotki :)
    Pozdrowienia.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również zmyliła nazwa, myślałem o jakiś cudach związanych ze zwierzakami ;)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!