środa, 29 stycznia 2014

Kuskus po arabsku z migdałami i kolendrą

Nie ukrywam że bardzo lubię kuskus...za smak, teksturę i  oczywiście szybkość przygotowania:)
Jakiś czas temu wpadł mi w ręce kuskus razowy i zakochałam się  ponownie w tych małych ziarenkach.



Więc jeżeli nie macie wiele czasu a  zależy wam na tym żeby zrobić coś domowego, zdrowszego i smacznego to zapraszam na...



KUSKUS PO ARABSKU Z MIGDAŁAMI I KOLENDRĄ
(za: "Kuchnia Arabska-tradycje,smaki,potrawy" New Media Concept)


Składniki:

2 szklanki kuskusu ( ja użyłam razowego, jest pyszny, ma orzechowy aromat)
2 szklanki wody
1/4 szklanki oliwy
2 ząbki czosnku
2 dymki lub szalotki
3/4 szklanki migdałów w płatkach
1/3 szklanki suszonych porzeczek
1/2-1 pęczka kolendry
sok z cytryny
sól i pieprz



Przygotowanie:

1.Kuskus zalać w misce(sporej, pamiętaj że zwiększa objetoś i że będziemy orzucać inne składniki) wrzątkiem. Odstaić na 5 minut żeby spęczniał i wchłonął  całą wodę. Zamieszaj delikatnie widelcem.

2. W rondlu rozgrzej oliwę i podsmaż posiekany czosnek i cebulę.

3.Dodaj kuskus i mieszaj ok. minuty.

4. Dodaj migdały, porzeczki, posiekaną drobno kolendrę. Wmieszaj.

5. Dopraw do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!