poniedziałek, 13 stycznia 2014

Pierogi z czerwoną soczewicą i wędzoną papryką.

Rzadko kupuję gotowe pierogi.
Nawet kiedy znajdę takie z odpowiadającymi mi składnikami.
Bardzo je lubię jeść ale te kupne często są niedoprawione albo przesolone...czasem znajduję w nich też bardzo dziwne rzeczy i nie mam już na nie ochoty.

Ale mówiąc szczerze...nie przepadam też za ich robieniem.
Denerwuje mnie siedzenie i lepienie, potem gotowanie, studzenie i ewentualne zamrażanie.

Tylko że czasem...oj,czasem tak bardzo się chce dobrego pierożka napełnionego po brzegi i z cieniutkim ciastem...
Więc mimo niechęci zakasuję rękawy i robię...np. takie:



PIEROGI Z CZERWONĄ SOCZEWICĄ I SŁODKĄ WĘDZONĄ PAPRYKĄ

składniki:
                   ciasto: 300g mąki
                               200ml ciepłej wody
                               szczypta soli
              
                   farsz: szklanka suchej czerwonej soczewicy
                              duża cebula
                              łyżeczka słodkiej wędzonej papryki w proszku
                              oliwa
                              sól i pieprz, ewentualnie odrobina mielonego kuminu



przygotowanie:

1. Mąkę zagnieść z solą i wodą na miękkie i gładkie ciasto. Odstawić na 30 min w chłodzie owinięte w folię.

2. Suchą soczewicę opłukać i zalać dwoma szklankami wody,dodać szczyptę soli i gotować na małym ogniu do miękkości.

3.Cebulę obrać i posiekać na drobniutką kostkę, zeszklić na oliwie ( ja przyznaję się że ją przyrumieniam ale moja babcia patrzy na to ze zgrozą)

4. Miękka soczewicę dokładnie odcedzić żeby miała jak najmniej wody. Można ją zmiksować jeżeli lubimy gładką teksturę farszu, ja zostawiam taką jaka jest. Dodać do niej pieprz i paprykę oraz cebulę.
Dokładnie wymieszać. Doprawić solą i pieprzem do smaku.

5. Ciasto wyjąć z lodówki, podzielić na pół. Każdą część rozwałkowywać cienko podsypując w razie potrzeby mąką.

6.Wykrawać szklanką lub słoikiem kółka. Każde kółko nadziewać porządną łyżką farszu i starannie zlepić formując pierogi. Dokładne zlepienie brzegów da nam pewność że pierogi nie rozpadną się w czasie gotowania.

7. W dużym garnku zagotować wodę z solą i przeschnięte pierogi wrzucać na wrzątek.

8. Gotować 1-2  minuty od chwili wypłynięcia.

Acha! Przypominam i zapraszam. Można mnie znaleźć też na FACEBOOKU :)




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!