sobota, 15 lutego 2014

Trufle orzechowe w pudrze korzenno-marchewkowym.

Miałam wielką ochotę na ciasto marchewkowe.
Ale nie miałam marchewki...do sklepu daleko a poza tym...znacie te klimaty ;)
Miałam za to orzechy, białą czekoladę i suszone chipsy marchewkowe...ożywiona ostatnimi eksperymentami z pudrami smakowymi pokombinowałam, zmieliłam, obtoczyłam i zapraszam was na przepyszne trufelki.
W smaku oryginalne, nieco podobne właśnie do popularnej "wiewióry"...zniknęły wyjątkowo szybko:)



TRUFLE ORZECHOWE W PUDRZE KORZENNO-MARCHEWKOWYM

Składniki:

2/3 szklanki mielonych orzechów laskowych
jeden duży suchy wafel
100g dobrej jakości białej czekolady
100ml kremówki
łyżka wódki orzechowej ( ja użyłam orzechowej Soplicy)
1,5 łyżeczki ulubionej przyprawy korzennej do piernika
ok.50g suszonych chipsów marchewkowych




Przygotowanie:

1.Wafel połamać na mniejsze kawałki a następnie dokładnie pokruszyć.

2. Dodać mielone orzechy.

3. Czekoladę z kremówką roztopić w kąpieli wodnej, dodać pół łyżeczki przyprawy korzennej. Wymieszać. Dodać łyżkę wódki.

4.Masę czekoladową dodać do suchych składników i dokładnie połączyć. Wstawić do lodówki na minimum godzinę do stężenia.

5. Przygotować puder korzenno-marchewkowy. Do młynka do kawy wrzucić suszoną marchewkę i resztę przyprawy korzennej. Zmielić na puder.

6. Formować niewielkie trufelki i obtaczać dwa-trzy razy w smakowym pudrze.

Smacznego!!!


4 komentarze:

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!