piątek, 7 lutego 2014

Pudding cynamonowy z karmelizowanymi jabłkami.

Są  przyprawy które znam tak dobrze jakby karmiono mnie nimi od dnia narodzin.
Cynamon i jego ciepła, drewniana nuta, lekko ostry smak, odurzający zapach...szorstkość na języku.

Przerabiałam go na wszystkie strony...dodawałam do napoi , deserów, dań na ostro, past i warzyw.
Całą cynamonową korę, proszek, ekstrakt i cukier.

A co powiecie o połączeniu jabłka i cynamonu?
Stary, znoszony klasyk...
A jednak...zawsze można odkryć coś nowego...pobawić się konwencją, poeksperymentować z konsystencją, odwrócić proporcje:)



W szczególności jak się ma tak piękną inspirację jak blog Anny Marii.

Nie rozumiem osób które nie przyznają się do kulinarnych inspiracji...
Co więcej mają "odwagę" przypisywać sobie autorstwo nawet w konkursach.
Czy taka wygrana cieszy duszę?

A przecież w naśladownictwie, zachwycie nad talentem innych nie ma niczego wstydliwego.
Ja bardzo często bywam zainspirowana i rozentuzjazmowana..
Mam miliony spisanych przepisów które chcę wypróbować...
 z radością dzielę się tym z innymi w nadziei że i oni poczują ten zapał :)

Bywają miejsca i osoby które inspirują częściej.
Nie do końca wiem na czym to polega.
Nie zawsze to te same miejsca i te same osoby dla wszystkich.
I to też jest fajne.

Ostatnio przeglądałam blog Ani i na nowo odkryłam TEN PRZEPIS



Jak to ja zachwyciłam się nim a potem...trochę go sobie poprzestawiałam...ale początek był tutaj...bo blog Ani jest szalenie inspirującym miejscem...i przyznaję się do tego otwarcie ;)

PUDDING CYNAMONOWY Z KARMELIZOWANYMI JABŁKAMI

Składniki:

na pudding:

500ml soku jabłkowego
10g cynamonu w laskach plus łyżeczka cynamonu w proszku
100-150 g cukru
60g maki kukurydzianej

na jabłka :
2 średnie jabłka
3-4 lyżki cukru

plus dwie łyżki soku jabłkowego

Przygotowanie:

1. Sok wlać do garnka, dodać cynamon i cukier. Zagotować i poczekać aż cukier się rozpuści.
Odstawić na parę godzin aby aromat cynamonu całkowicie przeszedł do płynu.

2. W przestudzonym płynie rozpuścić mąkę kukurydzianą. Zagotować i gotować mieszając na małym ogniu aż masa zgęstnieje.

3. Przelać do formy lub foremek i zostawić aby stężało. Ja po ostudzeniu wstawiłam do lodówki.

4.Jabłka pokroić na ćwartki i usunąć gniazda nasienne. Pokroić w plastry.

5. Cukier wsypać na suchą patenię i podgrzewać na małym ogniu aż zacznie się topić i powstanie karmel. Dodać sok jabłkowy i mieszać aż karmel całkiem się rozpuści.

6. Włożyć plastry jabłek.  Po chwili odwrócić je na druga stronę. Wyjąć na talerz.

7. Pudding wyjąć z foremek, udekorować plastrami jabłek i polać karmelem.



Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Kaju! Kochana - dziękuję:)
    Bardzo liczę na to, że kiedyś sobie razem coś takiego zjemy;)
    A może zainspiruje nas jeszcze coś? Na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham połączenie jabłek i cynamonu, to moje ukochany smakowy duet! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!