wtorek, 29 kwietnia 2014

Babka drożdżowa cytrynowo-szafranowa.

Święta dawno za nami ale ta babka tak przypadła mi do gustu że będę ją robić  w postaci placka drożdżowego również poza nimi.

Połączenie cytryny i szafranu bardzo odpowiada moim upodobaniom smakowym.
Do tego jeszcze cytrynowy lukier z nutką alkoholu...ideał:)

Bazowałam na TYM PRZEPISIE ale zmieniłam go na moje potrzeby.
Polecam zresztą cały blog (KLIK ) jeden z moich ulubionych:)



SZARANOWO -CYTRYNOWA BABKA DROŻDZOWA

Składniki:

400g mąki pszennej
300 ml letniego mleka roślinnego ( ja użyłam sojowego)
30-40g świeżych drożdży
150g cukru
skórka otarta z jednej cytryny
sok z połowy cytryny
kandyzowana skórka cytrynowa
100g roztopionego masła roślinnego
łyżeczka soli
szczypta szafranu

na lukier...
sok z cytryny, łyżeczka wódki, cukier puder



Przygotowanie:

1. W połowie szklanki mleka rozpuszczamy drożdże, dodajemy łyżkę cukru i mieszamy. Odstawiamy aż zaczną się "burzyć" (ok. 20 minut) (można też użyć suchych drożdży-1 op, wtedy wsypujemy je razem z innymi składnikami bezpośrednio do mąki)

2. W reszcie mleka rozpuszczony szafran.

3. Masło roślinne roztapiamy i przestudzamy.

4. Do miski wsypujemy przesianą mąkę, resztę cukru, skórkę z cytryny, cytrynę kandyzowaną i dodajemy zaczyn, mleko  szafranem, sól i masło.
Dokładnie wyrabiamy( minimum 15 minut)  aż ciasto stanie się elastyczne i błyszczące. W razie potrzeby  dodajemy trochę mleka albo mąki.

4. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. godzinę. Przekładamy do natłuszczonej formy i znowu zostawiamy żeby wyrosło (  w zależności od temp. ok. 40-60 minut)

5. Pieczemy ok. 40 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. w przypadku gdyby wierzch babki zbyt się rumienił możemy pod koniec pieczenia przykryć ją folią aluminiową.

 
Kiedy babka się upiecze przestudzamy ją, wyjmujemy z formy i oblewamy  lukrem zrobionym z cukru pudru, soku z cytryny i wódki.


Smacznego!!!!

2 komentarze:

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!