sobota, 26 kwietnia 2014

Babka grzybowa z pęczaku.

U mnie w domu raczej nie robiło się pikantnych bab na Wielkanoc.
Właściwie nie pamiętam żadnych  bab nie na słodko ale przeglądając blogi w poszukiwaniu inspiracji na tegoroczną Wielkanoc mój wzrok przyhamował ostro przy tym przepisie ( klik ).

Stwierdziłam że wśród jajek, kotletów i majonezu musi być też coś specjalnie dla mnie. W końcu to święta:)

Zasmakowała mi.
Lubię pęczak i lubię grzyby.
Odpowiada mi jej konsystencja.
Ale musze ostrzec że nie wszystkich zachwyciła.

Najlepiej podawać ją z wyrazistym sosem. Tatarskim, grzybowym, paprykowo-pomidorowym albo czosnkowym. Albo z ostrą dobrą musztardą (mój ulubiony sposób).
Zdecydowanie tez wolę ją na zimno.

Im lepiej się ją zmieli tym lepsza i smaczniejsza struktura po upieczeniu.



BABKA GRZYBOWA Z PĘCZAKU

Składniki:

300g pęczaku
30g suszonych grzybów ( u mnie podgrzybki i borowiki)
2 cebule
3 łyżki mielonego siemienia lnianego
3 posiekane spore ząbki czosnku
łyżeczka majeranku
pół łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
szczypta cząbru lub tymianku
sól,pieprz
olej roślinny



Przygotowanie:

1.Zalać grzyby zimną odą i odstawić do namoczenia na minimum godzinę.

2. Pęczak zalać wodą, dodać grzyby wraz z woda w której się moczyły i gotować aż będzie bardzo miękki (ok. godziny)

3.Zalać siemię 5 łyżkami gorącej wody, wymieszać i odstawić.

4. Cebulę posiekać i podsmażyć na oleju na złoto.

5.Kaszę z grzybami wymieszać z cebulą, przyprawami, siemieniem i zmiksować bardzo dokładnie. Można też przepuścić przez maszynkę do mielenia.
 Posolić i dodać pieprz.

6. Formę wysmarować olejem, wyłożyć do niej masę i piec  w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 45 stopni

7. Babkę w formie wyjąć z piekarnika, porządnie przestudzić i dopiero potem wyjąć z formy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!