czwartek, 24 kwietnia 2014

Czekoladowe jajka: pistacje / daktyle / marcepan

Kiedy zobaczyłam to połączenie w książce "Egzotyczne owoce i warzywa w kuchni" Gabriele Lehari od razu wiedziałam że to pierwszy przepis jaki zrobię z tego wydawnictwa.
Zbliżały się święta i pomyślałam że dość łatwo da się go zaadoptować tak żeby całość przypominała jajka:)

Jak pomyślałam tak zrobiłam i oto powstał słodki numer jeden tegorocznego świątecznego stołu.

Są łatwe do zrobienia, bardzo smaczne i magiczne bo...znikają w okamgnieniu:)



CZEKOLADOWE JAJKA : PISTACJE / DAKTYLE / MARCEPAN

Składniki:

12 daktyli
24 wyłuskanych, niesolonych pistacji
100g marcepanu
100g gorzkiej czekolady (70%)



Przygotowanie:

1. Marcepan pokroić na 12 części.

2. Każdy daktyl nadziać dwoma pistacjami a następnie oblepić marcepanem tak żeby powstał jajowaty kształt.

3. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej.

4. Każde "jajko" zanurzyć delikatnie w czekoladzie o odłożyć do zastygnięcia na silikonowej macie albo papierze do pieczenia:)

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!