środa, 13 maja 2015

Aksamitny mus karobowy z jadalnymi kwiatami.

Zakochałam się w karobie już dobrych parę lat temu.
Nie szukałam specjalnie zamiennika kakao bo nie jestem na niego uczulona ale wyczytałam gdzieś że nie zawiera fenyloetyloaminy i dlatego nie powoduje migren z którymi walczę odkąd pamiętam.
Jest też bezpieczny dla psów( kakao i czekolada są dla nich trujące) no i jest całkiem wartościowy.
Więc kupiłam, spróbowałam i zostałam zauroczona.
Bardzo lubię jego lekko słodkawy...może nawet miodowy posmak. Uwielbiam melasę karobową...szczególnie w klasycznym połączeniu z pastą tahini.

Ale dzisiaj mam dla was inną propozycję.
Zapraszam na aksamitny, aromatyczny karobowy mus na bazie awokado z dodatkiem jadalnych kwiatów: płatków pigwowca, kwiatów jasnoty białej i lilaka.



AKSAMITNY MUS KARBOWY NA BAZIE AWOKADO Z JADALNYMI KWIATAMI

Składniki:

2 dojrzałe, miękkie awokado
2-4 łyżki karobu w proszku ( w zależności od upodobań)
łyżeczka soku z cytryny
miód, syrop z agawy lub melasa morwowa lub karobowa do smaku (ok.1 łyżki)
ew. odrobina wanilii lub cynamonu niekoniecznie)

dodatkowo: jadalne kwiaty: płatki pigwowca, kwiaty lilaka, kwiaty jasnoty itp.



Przygotowanie:

1. Awokado obrać ze skórki i usunąć pestkę.Przełożyć do miski. Dodać sok z cytryny.
Dodać karob i słodzik i wszystko dokładnie zblendować na gładką masę.

2. Gotowy mus przełożyć do pucharków i posypać jadalnymi kwiatami.

Smacznego!
Bez trudu...bez godzin w kuchni...kolorowo i wiosennie:)






1 komentarz:

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!