sobota, 30 lipca 2011

Tort botwinkowy na słodko.

Pierwsze co mi przychodzi do głowy kiedy usiłuję go opisać to: inny...specyficzny...dziwny.

Musiałam go zrobić nie licząc się z konsekwencjami chociaż zdawałam sobię sprawę że efekt moich wysiłków może być różny....
Pod względem technicznym udał sie znakomicie.

Jeżeli chodzi o smak...hmmm...tak naprawdę zasmakował chyba tylko jednemu mojemu koledze co to lubi takie dziwności jeść.
Nie było to złe ale jednak jak na nasz gust trochę zbyt wydumane...

No ale...tak czy inaczej przedstawiam wam:

Tort przekładany botwiną.



składniki:

ciasto:
500g mąki
250g masła
100g cukru pudru

Makę i cukier puder posiekaj z masłem i zagnieć szybko kruche ciasto. Włóż do lodówki na godzinę.

Farsz:
liście botwiny(ok.2 szklanek po posiekaniu)
150g cukru pudru
rodzynki
orzeszki piniowe
ew.mały kieliszek koniaku

Liście umyj...osusz i posiekaj bardzo drobno.
Dodaj cukier puder,rodzynki i orzeszki( ew. koniak) i dokładnie wymieszaj.

Schłodzone ciasto podziel na dwie równe części.
Rozwałkuj placki o wielkości i kształcie formy(okragłe lub prostokątne)
Jednym wyłóż formę, rozsmaruj na nim masę botwinkową i przykryj dokładnie drugim plackiem.
Połącz mocno brzegi zwilżając je mlekiem lub wodą i zaciskając.

Wierzch posmaruj rozmłuconym jajkiem i nakłuj w kilku miejscach widelcem.

Piecz w nagrzanym piekarniku w 200 stopniach z termoobiegiem ok.20 minut aż się zrumieni.



Polecam eksperymentatorom, tym co lubią nieznane wyzwania i szalonym kucharzom:)

P.S. Jednak nie żałuję:)
Po pierwsze wiem już że na pewno wykorzystam przepis na ciasto i sposób przygotowania placka(tortu przekładanego) do innych celów.
Po drugie mam satysfakcję że spróbowałam i sie nie ulękłam:)
Po trzecie miałam dobrą zabawę.




P.S.2 Przepis podstawowy pochodzi z książki: "Barokowa melokuchnia(nie tuczy)"-Philippe Beaussant
i został przeze mnie tylko trochę zmodyfikowany.

23 komentarze:

  1. wygląda nieprzeciętnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedy przeczytałam, że na słodko aż mnie dreszcz przeszedł :) nie wiem czy odważyłabym się na taki tort

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem, czy miałabym odwagę zasmakować takiego tortu. ale w kuchni można wszystko, więc czemu by nie poszaleć ?

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba bym się nie odważyła.. chociaż prezentuje się świetnie, więc może jednak.. ?! :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Też bym się chyba nie odważyła, dlatego podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda ciekawie :) Gratuluję kuchennej odwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tam lubię dziwadła kulinarne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda ładnie, tylko nie wiem, czy ja bym się odważyła :) Pomysł w każdym razie bardzo oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesujacy pomysl. Prezentuje sie bardzo ladnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No ładnie. Gdybym ja zrobiła ten tort w domu, mój mąż na pewno pomyślałby, że już zupełnie zwariowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za wspaniały blog i zapraszam po Wyróżnienie.

    http://feeriasmakow.blox.pl/html

    http://feeria.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda bardzo interesująco, ale dla mnie sama botwinka jest na tyle wyraźna, że chyba na słodko bym się nie odważyła :) ale efekt super

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm... na ten tort głosowałam :-)
    Ciekawe jak smakuje...

    OdpowiedzUsuń
  14. faktycznie wymyślny! Ale szczerze? Spróbować zjeść bym zjadła, ale czy podjęłabym się robienia.. tego to już pewna nie jestem ;) Gratulację za odwagę! ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Czyli jednak nie jest takie dobre...ale wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. botwinki w tej roli jeszcze nie widziałam:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Odważnie bym spróbowała. Zaskakujące :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nie, nie chcę kawałka... chcę całą blaszkę!!! ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  19. Piekłam ciasta z buraczkami i były dobre, ale z boćwiną to dla mnie nowość :)Dziwne a zarazem fascynujące....

    OdpowiedzUsuń
  20. No masz! To coś takiego jak... miód z kaszanką, albo makowiec z szynką. Ale moja babcia ten ostatni zestaw jadała chętnie, to czemu nie tort z botwinką? :)))

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!