piątek, 5 września 2014

Korzenna konfitura bananowo-czekoladowa

Mam z tym przepisem same dobre skojarzenia.
Poznałam go i robiłam po raz pierwszy na bożonarodzeniowych warsztatach z Anną Marią gdzie mieliśmy okazje nauczyć się jak można zrobić jadalne prezenty.
Opis warsztatów TUTAJ . Mam nadzieję że jeszcze nie raz poczuję tak miłą atmosferę:)

Oryginalny przepis TUTAJ :)

Według mnie to jeden z najprzyjemniejszych i najprostszych przepisów jakie znam.
Łatwy do modyfikacji. Można dodać różne rodzaje czekolady i różne przyprawy.
Moi znajomi odkąd próbowali jej pierwszy raz ciągle mi wiercą dziurę w brzuchu o kolejny słoiczek.;)

Ja proponuję wersję wegańską z gorzką czekoladą i przyprawą korzenną.



KORZENNA KONFITURA BANANOWO-CZEKOLADOWA

Składniki:

4 duże dojrzałe banany
pól filiżanki brązowego cukru trzcinowego (albo mniej)
sok z pomarańczy lub cytryny (ok 4-6 łyżek)
łyżeczka ulubionej przyprawy korzennej (lub mieszaniny sproszkowanego kardamonu, gałki, cynamonu i ziela angielskiego)
100g gorzkiej dobrej czekolady

Przygotowanie:

1. Banany obieramy i kroimy na kawałki. Wrzucamy do garnka z grubym dnem.

2. Dodajemy cukier, sok, przyprawy i gotujemy mieszając na małym ogniu mieszając cały czas bo łatwo się przypala.

3.Zdjąć z ognia, wrzucić posiekaną czekoladę i mieszać aż się całkiem rozpuści.

4. Zmiksować na gładką masę. Przekładać do wyparzonych słoików. Odwrócić do góry dnem i zostawić do ostygnięcia pod przykryciem
Można pasteryzować.

Proponuję od razu zrobić z potrójnej porcji bo znika błyskawicznie:)

Smacznego!!!

3 komentarze:

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!