środa, 6 sierpnia 2014

Liście winogron w solance.

Uwielbiam dolmę. Jej grecką i arabską wersję.
Oczywiście z bezmięsnym farszem.
To co czyni ją tak wyjątkową i przepyszną (oprócz farszu) to winogronowe liście o charakterystycznej konsystencji i smaku.

Nie przekonywały mnie nigdy kupne słoiczki z gotowymi marynowanymi liśćmi więc postanowiłam zrobić własne, domowe z naszej ogrodowej winorośli:)

Sprawdzają się:)
Teraz mam zapas na cała zimę.



LIŚCIE WINOROŚLI W SOLANCE

Składniki:

ok 30 liści winorośli ( bierzemy duże i rozwinięte ale nie stare ciemnozielone)
0,5 litra wody
łyżeczka soli

wyparzony słoik lub słoiki



Przygotowanie:

1. Liście winogron umyć i odciąć ogonki liściowe. Podzielić na kilka kupek układając jeden na drugim. Każda kupkę zwinąć w ciasny rulonik.

2. Wodę zagotować z solą.

3. Do gorącego wyparzonego słoika/ słoików wkładać ruloniki liści i zalać  gorącą wodą z solą. Można dodać ulubione przyprawy.

4. Słoik zakręcić i ustawić w garnku z wodą lub piekarniku nagrzanym do temp. 130 stopni i pasteryzować ok 15-30 minut w zależności od wielkości słoika.

5. Słoik dokręcić i postawić do góry nogami pod przykryciem do całkowitego ostygnięcia.

Smacznego!!!:)

2 komentarze:

  1. skąd czerpiesz pomysły na te zielone szaleństwa? :)

    świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta grecka kuchnia nie przestaje mnie zadziwiać, a wydawało mi się że już ją znam :)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!