wtorek, 11 marca 2014

Sałatka z czarnej fasoli i komosy ryżowej (quinoa)

Uwielbiam na drugie śniadanie lub lunch zabierać do pracy właśnie sałatki.
Da się w nich upakować tyle dobroci, zdrowia i smaku ile nie zmieści się w żadnej najbardziej nawet dopieszczonej kanapce.

Proponuję zdrową i niewiarygodnie pyszną sałatkę którą spokojnie można zrobić dzień wcześniej nie obawiając się że coś zwiędnie, rozmoczy się czy straci smak.

Jeżeli nie jedliście do tej pory komosy ani czarnej fasoli to najwyższa pora żeby to zmienić.
Oba surowce są już powszechnie dostępne w naszych sklepach.
Nie pożałujecie:)

P.S. Zdjęcia niestylizowane i skromne bo przedstawiają właśnie moją sałatkę w pracy tuż przed pożarciem;p



SAŁATKA Z CZARNEJ FASOLI I KOMOSY RYŻOWEJ (QUINOA)

Składniki:

dwie szklanki ugotowanej czarnej fasoli
szklanka ugotowanej czerwonej quinoa (komosy ryżowej)
czerwona papryka
pęczek dymki
pół pęczka kolendry lub natki
parę łyżek oliwy
sok z połowy cytryny
ząbek czosnku
sól, pieprz lub pieprz ziołowy



Przygotowanie:

1. Fasolę mieszamy z komosą,

2. Paprykę myjemy, kroimy w drobną kostkę.

3. Natkę, kolendrę, dymkę siekamy.

4.Wszystko ze sobą mieszamy i polewamy sosem zrobionym z oliwy, soku z cytryny, zmiażdżonego czosnku i przypraw.

Aby ugotować czarną fasolę należy ją najpierw namoczyć ok.12 h, przepłukać, zalać nową wodą i gotować do miękkości
Aby ugotować komosę nie trzeba jej namaczać. Wystarczy ją przepłukać i gotować aż zmięknie(ok.20 min.).

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. A ja dziś miałam podobną sałatkę! Tylko, że z czerwoną fasolą , ogórkiem świeżym, kawałkiem serka pleśniowego i kiełkami :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie i zdrowo. Quinoa jest mi znana od dawna, ale nigdy nie pomyślałem by użyć ją do sałatki. Super pomysł :).

    OdpowiedzUsuń

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!