wtorek, 30 grudnia 2014

Kruche ciasteczka porzeczkowe ( puder owocowy z suszonej czarnej porzeczki)

Uwielbiam kruche ciasteczka.
Ale jem je niezmiernie rzadko bo szkoda mi kupować wegańską margarynę.
No ale święta i sylwester to specjalny czas w którym nawet ja się łamię.
A jak się już złamię, wybiorę do sklepu i wydam parę groszy na przyzwoitą roślinną margarynę to nie może być zbyt nudno.



Zwykłe kruche ciasteczka nie są dla mnie.

Zalegają wam w domu suszone owoce? Porzeczki, banany, poziomki, maliny?
Takie suche, kruche, które da się zmielić na puder?
Ja miałam suszone czarne porzeczki których używam w potrawach kuchni arabskiej. Zerkałam na nie od czasu do czasu chcąc użyć ich jakoś inaczej...a kiedy poczułam ciasteczkowy zew już wiedziałam co zrobię.
I tak powstały bardzo porzeczkowe, soczyste, słodko -kwaśne i bardzo kruche ciasteczka idealne.




BARDZO PORZECZKOWE KRUCHE CIASTECZKA

Składniki:

160g margaryny roślinnej
50g cukru pudru
160g mąki pszennej
dwie łyżki pudru porzeczkowego ( suszone porzeczki mielimy w młynku do kawy aż o uzyskania pożądanej konsystencji.
szczypta soli



Przygotowanie:

1. Mąkę, cukier ,sól i puder owocowy mieszamy.

2 Do suchych składników dodajemy posiekaną margarynę i szybko zagniatamy ścisłe ciasto.

3. Odstawiamy na godzinę do lodówki owinięte folią spożywczą.

4. Ochłodzone ciasto rozwałkowujemy na posypanej mąką stolnicy grubość ok.0,5 cm i wykrawamy dowolne kształty.

5. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni ok. 10-12 minut.

UWAGA! Bacznie obserwujemy ciasteczka z pierwszej partii bo każdy piekarnik jest inny. Ciasteczka powinny lekko się zrumienić ale nie zbrązowieć.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze mi cieplej na sercu kiedy zostawisz komentarz:) Za każdy dziękuję!Pozdrawiam!